РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.545 EUR: 42.056
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.545
EUR 40.000 41.000 42.056
USD 39.400 39.830 39.545
EUR 42.050 42.720 42.056
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Хто буде постачати тепло і гарячу воду киянам замість «Київенерго»

Заступник голови КМДА Петр Пантелеєв розповів про те, як місто готується до нової відповідальності і чи прийде в київські тепломережі обіцяний іноземний інвестор
3877 09.02.2018 в 08:50


Київська міська держадміністрація (КМДА) запропонувала міській раді внести в статутний капітал комунальне підприємство «Київтеплоенерго» 7,42 млрд грн – щоб забезпечити перехід міських тепломереж в управління міста, закупку матеріалів для ремонтів та внести аванс за природний газ.

Адже у квітні 2018 року договір з «Київенерго» завершується, тому постачати тепло і гарячу воду киянам буде саме КП «Київтеплоенерго».

Delo.UA розпитало заступника голови КМДА Петра Пантелеєва про те, як місто готується до нової відповідальності і чи прийде в київські тепломережі обіцяний іноземний інвестор. 

Цей опалювальний сезон має стати останнім під управлінням Київенерго. Чому місто продовжило контракт з Київенерго до квітня 2018? І чим муніципальне управління тепломережами відрізнятиметься від приватного?

Відносно терміну – чому переносили? Ми синхронізували завершення контракту із «Київенерго» з терміном завершення опалювального сезону, аби не створювати штучну турбулентність процесів у період, коли більш важливо подбати про тепло і усунення аварій в Києві. Завершується сезон, завершується і контракт.

Щодо вашого запитання про різницю між приватним та муніципальним управлінням тепловим господарством, відповідь дуже проста. У комерційної компанії основна мета – отримання прибутку. У муніципалітету мета зовсім інша – збереження та модернізація того, що належить громаді.

Але «Київтеплоенерго» не має достатньо обладнання, транспорту і фахівців. Як буде відбуватись перехід управління, власності і які функції залишаться в «Київенерго»? Що буде з робітниками?

Комунальне підприємство «Київтеплоенерго» зараз повноцінно здійснює функцію транспортування тепла в Дніпровському та Дарницькому районах міста. З минулого року 10 % мереж перейшли в міське управління і ми успішно підготували їх до опалювального сезону, маємо досить низький показник аварійності. За неповний рік роботи «Київтеплоенерго» ми отримали колосальний досвід: перевели в комунальне підприємство усіх робітників, які бажали працювати, створили умови, не гірші ніж в «Київенерго».

Те ж саме пропонується і всьому робочому колективу «Київенерго» – інженерам, працівникам протиаварійних служб та ін. Їх не залишимо поза увагою, створимо умови для переходу в комунальну структуру: як працювали, так і будуть працювати, але вже під контролем міста.

Відносно обладнання. Місто повертає собі майно, яке було передано ще 17 років назад в управління. Щоб створити замкнутий цикл виробництва послуг цього обладнання недостатньо.

Розглядаємо варіант, що частина обладнання може буди орендована, частина – викуплена.

Є також комунальне майно, яке «Київенерго» може взяти в оренду на вигідних для міста умовах (15 % електромереж, які знаходяться у комунальній власності – ред.).

Ми зобов'язані досягти комплексної домовленості відносно оренди і викупу відповідних потужностей і транспортних активів. «Київенерго» продовжуватиме діяльність з електропостачання, а місто – забезпечуватиме теплопостачання.

«Київенерго» зараз оперує єдиним цілісним комплексом, який будувався як єдине джерело тепла і електроенергії для міста. Зараз ці функції розділяються. Як це може відбуватися?

Законодавство передбачає розподіл функцій електричної дистирибуції та постачання. ПАТ «Київенерго» вже розпочало цей процес.

Зараз Київенерго виділяє київські електромережі в окрему компанію. Чи є в новому підприємстві доля громади?

У міста немає акцій в підприємстві, яке створюється. Для нас принципово важливо в питанні реорганізації «Київенерго», щоб майно міста (близько 15 % електричних мереж) «випадково» не потрапило в нове підприємство. Інших ризиків я не бачу.

Є питання з обслуговуванням цих електромереж в подальшому. Варіантів може бути декілька: створювати своє електричне підприємство, передавати в управління або продавати. Міська влада повинна прийняти прагматичне й раціональне рішення, щоб не витрачати зайві кошти, проаналізувати економіку створення окремого підприємства. Рішення прийматиме Київрада як власник мереж.

Система теплопостачання міста потребує тотальної модернізації

В ДТЕК говорять, що постачання гарячої води і тепла – збитковий сегмент. Як місто буде забезпечувати якісну послугу і чи буде підвищувати тариф, щоб він перестав бути таким збитковим?

На першому етапі місто повинно підтримати нове підприємство: надати дотації, щоб стабілізувати діяльність і мати можливість стартувати. Мова йде про касові розриви. Ми почнемо діяльність і перші кошти підприємство отримає лише через два місяці після початку. За цей час треба платити зарплатню і оплачувати електроенергію, інші необхідні витрати.

Крім того, ми починаємо працювати весною, коли немає нарахувань за опалення – основного доходу теплопостачальника. Влітку є лише плата за гарячу воду, а постійні витрати залишаються тими ж.

Я переконаний, що міський бюджет має долучатися до модернізації теплових мереж, що належать громаді міста і від стану яких залежить тепло- і водопостачання. Ми також плануємо залучати кошти міжнародних фінансових організацій. Гарний досвід в цьому плані вже мають Харків, Вінниця і Житомир, які працюють зі Світовим банком.

Ми розробляємо 10-річну програму модернізації теплового господарства, яка включатиме техніко-економічне обґрунтування для залучення зовнішнього фінансування.

За попередніми оцінками, щоб досягти задовільного технічного стану теплового блоку необхідно близько 1 млрд дол. на 10 років.

Завдання цього року – закласти фундамент, розробити програму модернізації мереж. На 2018 рік запланували три пілотні проекти: заміщення неефективних малих котелень і два проекти децентралізації великих теплових пунктів.

В програмі буде надаватись перевага децентралізації і будівництву малих котелень для житлових комплексів?

Мова про максимальне зменшення малих котелень. Київ має три великі ТЕЦ і близько 200 застарілих котелень різної потужності, багато з яких обслуговують лише три-чотири будинки. Це неефективно, неекологічно й дуже дорого, тому завдання – досягти оптимального балансу централізації та децентралізації столичної системи теплопостачання.

Чи веде місто перемовини з інвесторами в тепломережі і чи можете назвати компанії, які реально зацікавлені в Києві?

Ми провели низку зустрічей з міжнародними операторами. Однак, за нинішніх умов, потенційні інвестори вказують на значні ризики та розбалансованість теплової сфери в Україні. Простіше кажучи, вони не готові входити в серйозні відносини щодо управління тепловим блоком, брати на себе фінансові зобов’язання, поки сфера теплопостачання в Україні залишатиметься в кризовому стані. Аби змінити це – необхідно змінити законодавство та формат взаємовідносин на ринку.

Моя суб’єктивна думка – маємо стабілізувати ситуацію в перспективі трьох років і підготувати теплове господарство для партнерських відносин.

Джерело: delo.ua 

 
 
Интересные новости:
08.02.2018
1370
На что нужно обращать внимание жильцам, и как избежать проблем при утеплении...
07.02.2018
13144
Основные причины повышения энергопотребления – сезонные, замена счетчика, противозаконные мани...
02.02.2018
1552
Существует огромное множество схем обмана при продаже недвижимости...
23.01.2024
6243
Відтепер кожен може дізнатись вартість і періодичність техобслуговування будинкових газових мереж...
14.09.2023
4245
Читайте, що слід перевірити та які запаси радять зробити...