РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.784 EUR: 42.312
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.784
EUR 40.000 41.000 42.312
USD 39.420 39.830 39.784
EUR 42.150 42.750 42.312
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Введення в експлуатацію житлових, садових та дачних будинків: що змінилось у 2021 році

В матеріалі буде описано процедуру прийняття в експлуатацію житлових, садових, дачних будинків (площею до 500 кв.м) та господарських будівель і споруд, які збудовані на підставі будівельного паспорта (оформленого після 12.03.2011 року) та повідомлення про початок виконання будівельних робіт
1721 21.01.2021 в 09:33


 

Введення в експлуатацію
житлових, садових, дачних будинків


Введення в експлуатацію об’єктів, які збудовані без оформлення дозвільних документів у період з 5 серпня 1992 року до 9 квітня 2015 року, можливе у спрощеному порядку - Будівельна амністія 2018-2021. А якщо будинок було зведено до 05 сепрня 1992 року, то він взагалі не потребує прийняття в експлуатацію.

Механізм прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів регулює Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів (затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 року №461).

Згідно Порядку, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об’єкта до експлуатації.

Чинне законодавство дозволяє здавати в експлуатацію окремі будинки, будівлі, споруди (якщо згідно з будівельним паспортом було передбачено будівництво декількох об'єктів). Таким чином, можна, наприклад, здати в експлуатацію вже зведений житловий будинок, а господарські будівлі та споруди, передбачені будпаспортом, збудувати та, відповідно, здати їх в експлуатацію, пізніше.

Земельний податок у 2021: розмір, пільги і відповідальність


Які документи необхідні для введення будинку в експлуатацію?

  1. Технічний паспорт БТІ.
  2. Зареєстроване ДАБІ повідомлення про початок виконання будівельних робіт (повідомлення про внесення змін) або відповідний реєстраційний номер (номери), а також документи, які підтверджують дату подання такого повідомлення (повідомлень). У випадку подання декларації через портал ДІЯ потрібно знати лише реєстраційний номер повідомлення. При поданні документів в паперовому вигляді та за відсутності інформації про дату подання повідомлення до ДАБІ, Ви можете подивитися дату реєстрації (не подання) Вашого повідомлення в Telegram-бот DabiBot або на сайті URBANDATA - Реєстр дозвільних документів ДАБІ), або подати запит на публічну інформацію (саме щодо дати подання повідомлення) через сайт ДАБІ. Через бот Ви також можете подати запит на отримання копії зареєстрованого повідомлення.
  3. Документи на земельну ділянку, паспорт (або інший документ) та номер облікової картки платника податків. У випадку подання декларації он-лайн інформація про власника (замовника), дані дозвільних документів та інформація про земельну ділянку буде завантажена автоматично.

Фактично, окрім документів, які зазначалися у Повідомленні про початок виконання будівельних робіт, та реєстраційного номеру повідомлення, потрібен лише технічний паспорт БТІ на збудований (завершений будівництвом) об’єкт (об’єкти).

Відміна пайового внеску: за чий рахунок будуватиметься інфраструктура міст і сіл


Комунальне чи приватне БТІ?

Замовити технічний паспорт можна в будь-якому БТІ - як в комунальному, так і в приватному.

Згідно законодавства, технічна інвентаризація об'єктів нерухомого майна проводиться суб'єктами господарювання, у складі яких працює один або більше відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, які пройшли професійну атестацію у Мінрегіоні України та отримали відповідний кваліфікаційний сертифікат. Отже, обов’язковою умовою є наявність у особи, що проводить техінвентаризацію, чинного сертифікату.

Також, варто звернути увагу, що дані деяких технічних паспортів є актуальними лише рік.

Діючі норми щодо мінімальних відстаней між будівлями та спорудами, та до меж ділянок (2021)


Декларація про готовність об’єкта до експлуатації

Декларація подається в одному належним чином заповненому та підписаному примірнику. Чинне законодавство не передбачає подання додаткових примірників декларації або будь-яких інших документів (наприклад, будівельного або технічного паспорту, документів на земельну ділянку, повідомлень тощо).

Декларація про готовність об’єкта до експлуатації в паперовому вигляді подається до відповідного Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), а в електронному вигляді (он-лайн) - через портал ДІЯ.

У випадку подання декларації у паперовому вигляді орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дня надходження декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації, та забезпечує внесення інформації, зазначеної у декларації, до Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів.

Строки: у зв'язку з розповсюдженням COVID-19, ще в березі 2020 року було прийнято Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), згідно Прикінцевих положень якого «з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення».

Таким чином, на сьогодні строк розгляду поданої декларації може становити як 10 робочих днів, так і кілька тижнів або й місяців!

Перевести дачний або садовий будинок в жилий буде складніше?

У разі подання чи оформлення декларації з порушенням установлених вимог орган державного архітектурно-будівельного контролю повертає її замовнику (його уповноваженій особі) з письмовим обґрунтуванням причин повернення у строк, передбачений для її реєстрації. Після усунення недоліків, що спричинили повернення декларації, замовник може подати її повторно.

Важливо: у разі відмови у реєстрації декларації та повернення її для виправлення виявлених недоліків, така декларація вважається неподаною, не створює для учасників правовідносин у сфері містобудівної діяльності жодних юридичних наслідків, крім тих, що пов’язані з відмовою у реєстрації, а тому не може слугувати підставою для призначення позапланової перевірки.

Реєстраційний номер декларації є підтвердженням того, що об’єкт введено в експлуатацію, і це дає можливість особі звернутися за реєстрацією права власності на такий об’єкт (за умови наявності адреси об'єкту). Про реєстрацію декларації або її повернення можна дізнатися на веб-сайті ЄДЕССБ або на порталі URBANDATA чи в Telegram-бот DabiBot.

З 01.06.2020 року орган архбудконтролю втратив право самостійно скасовувати реєстрацію декларації. Відтепер це можливе лише на підставі рішення суду. При цьому, скасування декларації про готовність до експлуатації після реєстрації права власності не несе будь-яких наслідків.


Об’єкти, які не потрібно вводити в експлуатацію

Є ціла низка об’єктів для будівництва яких не потрібно оформлювати будпаспорт та дозвільні документи, і які не потрібно вводити в експлуатацію. Перелік таких об’єктів (точніше будівельних робіт) затверджено Постановою КМУ №406 від 7 червня 2017 року.

Зокрема, згідно п. 6, до них віднесено: зведення на земельній ділянці тимчасових будівель та споруд без влаштування фундаментів, зокрема навісів, альтанок, наметів, накриття, сходів, естакад, літніх душових, теплиць, гаражів, а також свердловин, криниць, люфт-клозетів, вбиралень, вигрібних ям, замощень, парканів, відкритих басейнів та басейнів із накриттям, погребів, входів до погребів, воріт, хвірток, приямків, терас, ґанків - щодо індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків.

Новий Генплан Києва: ще не прийняли а вже застарів? 

Интересно узнать: как выбрать пылесос для мойки окон

Юрій Брикайло

Источник: dreamdim
 
 
Интересные новости:
21.01.2021
1258
Также на мосту будет "сад чистого воздуха" с определенными видами растений, которые могут поглощать ...
21.01.2021
1682
По словам министра инфраструктуры, законопроект предусматривает возможность платить за построенную з...
21.01.2021
3639
Площу Перемоги й Амурську площу хочуть зробити комфортнішими для велосипедистів і пішоходів...
24.04.2024
2453
Частка опитаних підприємств, які мають проблеми з підбором кваліфікованих кадрів, зросла з 31,0...
24.04.2024
4244
Новий сервіс стане в пригоді покупцям житла, які зможуть контролювати надійність забудовника, а тако...
23.04.2024
1626
В 2024 році бюджет міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури був скорочений на ...