РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.604 EUR: 42.279
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.604
EUR 40.000 41.000 42.279
USD 39.490 39.990 39.604
EUR 41.940 42.541 42.279
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Розбудова автомобільних доріг на 2021-2025 роки: будуватимемо бетонні дороги?

Україну програмують на якісні дороги: у 5 разів більше цементобетонного покриття за 5 років
3002 03.09.2020 в 09:08


Плани на 2021-2025 роки:
розбудова бетонних доріг в Україні


Важко не помітити активну розбудову доріг по всій Україні. Наразі в кожному регіоні можна побачити щойно відремонтовані ділянки доріг, а також спостерігати відновлення дорожнього покриття у процесі. Програма «Велике будівництво», ініційована державою та «Укравтодором», передбачає ще більше інвестицій у дорожню інфраструктуру. Так, до кінця 2020 року у рамках програми планується побудова 6 500 км доріг. Але Україні потрібні більш далекоглядні плани і саме тому Державне агентство автомобільних доріг України запропонувало концепцію цільової економічної програми будівництва доріг з цементобетонним покриттям на 2021-2025 роки. В розробці програми взяли участь профільні асоціації і інститути. 

Рейтинг областей-лидеров по ремонту дорог в Украине (ИНФОГРАФИКА)


Амбітні цілі: транзитний потенціал, збільшення ВВП та додаткові робочі місця

Плани «Укравтодору» стратегічні та інноваційні: цементобетонне покриття, що майже не використовуються в Україні, тепер має стати основним рушієм у покращенні дорожньої інфраструктури.

Доцільність державної цільової програми продиктована перш за все збільшенням кількості великовантажних транспортних засобів на українських дорогах, а отже і збільшеним навантаженням на асфальтове покриття. Держава вже має наявну цільову економічну програму розвитку автомобільних доріг загального користування державного значення на 2018-2022 роки, проте вона не передбачає системного будівництва цементобетонних доріг, адже зосереджена на системному відновленні ділянок доріг за маршрутним принципом, яке не залежить від технології виконання робіт та типу покриття.

Програма на 2021-2025 роки має стати доповненням до Програми 2018-2022 років та її логічним продовженням з урахуванням реалій транспортних перевезень та навантажень на дорожнє покриття.

Побудуємо не менше 3% цементобетонних доріг в Україні - «Укравтодор»

Цією Програмою автори планують вирішити одразу декілька нагальних питань. Окрім власне покращення якості доріг та безпеки руху, мета Програми - поліпшити транзитний потенціал країни та інвестиційний клімат, особливо в секторі великовантажних перевезень, створити розвинену дорожню інфраструктуру з поєднанням якісним транспортним сполученням перспективних територіальних кластерів. Водночас Програма спрямована на збільшення використання потенціалу вітчизняної промисловості та створення нових робочих місць шляхом будівництва доріг з покриттям на основі локальної складової. Саме локалізація будівництва та зменшення імпортозалежності від нафтопродуктів, за думкою авторів Програми, мають активізувати економіку країни, підвищити ВВП, а головне - допомогти ефективно використовувати бюджетні кошти завдяки подовженню «життєвого циклу» і міжремонтного терміну цементобетонних доріг. На думку експертів Україні вдасться зекономити мільярди гривень. Ефективне використання коштів також зумовить збільшення дохідної частини бюджетів усіх рівнів внаслідок повернення коштів у вигляді податків та обов’язкових платежів.

Планується, що запровадження програми дозволить збільшити кількість цементобетонних доріг до 5% у 2025 році та до 30% до 2040 року.


Чи дійсно Україні потрібні цементобетонні дороги?

Згідно з державними будівельними нормами для автомобільних доріг, на яких очікується понад 15% великовантажних транспортних засобів, а параметри навантаження від яких перевищують розрахункові, необхідно проєктувати лише жорсткий дорожній одяг. Втім, в Україні наразі лише 1,4% доріг з цементобетонним покриттям.

На відміну від нежорсткого жорсткий дорожній одяг містить шари, міцність яких практично не залежить від температури, вологості і навантаження. Це особливо актуально для південних регіонів України, де середньомісячна температура становить більш як +23 градуса Цельсія і зазвичай триває понад 70 діб. При температурі понад +28 градуса Цельсія, модуль пружності асфальтобетонного покриття знижується, і це є однією з причин утворення колій і супутніх дефектів.

Властивості цементобетонних покриттів практично не залежать від температури та вологості, а тому таке покриття здатне краще розподіляти навантаження в будь-яку пору року. Завдяки цьому навіть через тривалий час цементобетонне покриття демонструє незначний знос, дозволяє підвищити безпеку руху в темну пору доби, і подовжити «життєвий цикл» доріг.


Перспективна вигода

Втім, крихкість та руйнування асфальтобетонних доріг - не єдиний виклик, з яким стикається держава, плануючи розбудову дорожньої інфраструктури. В профільній асоціації підрахували, що у порівнянні з витратами на дороги з асфальтобетонними покриттями, будування доріг з цементобетонними покриттями дозволяє зекономити до 70% коштів. Через структурні особливості основного складника асфальту - бітуму - на такі дороги встановлюється короткий гарантійний термін: 5-8 років. Застосування ж цементобетонних технологій, передбачених Програмою, дозволять збільшити цей показник в 3-5 разів.

Іншими словами, інноваційні технології цементобетонного покриття, попри високі початкові інвестиції, врешті-решт допомагають економити кошти Державного дорожнього фонду (ДДФ), а також кошти державного бюджету, міжнародних фінансових організацій, місцевих бюджетів, передбачених на будівництво, ремонт та утримання доріг.  

Впровадження 305-го Регламенту: Рада підтримала законопроєкт № 2698 «Про надання будівельної продукції на ринку»

Цементобетонні дороги мають і низку інших переваг. Наприклад, таке покриття відрізняється екологічністю, завдяки чому можна покращити екологічну ситуацію в певних регіонах, зокрема в Запорізькій, Донецькій, Луганській, Дніпропетровській, Миколаївській, Кіровоградській областях, а також інших регіонах, де розміщені великі промислові об’єкти. Відходи таких підприємств можуть бути використані як заповнювачі в цементобетонних сумішах, що передбачено нормативними документами.

Втім, найважливішим автори Програми вважають локалізацію основної складової. В той час як для укладання асфальтових доріг використовується бітум, який створюється з переробленої нафти та який становить близько 60% собівартості асфальту, рівень локалізації при будівництві цементобетонних доріг складає понад 90%. Великі запаси основного матеріалу для жорсткого покриття - цементу - дозволяють стабілізувати вартість. Все це створює передумови для додаткових інвестицій в національну економіку.


Фінансове питання та три варіанти відповіді 

Щодо фінансового питання, то тут в авторів Програми є три варіанти розв’язання проблеми.

Перший - мінімізувати витрати Державного дорожнього фонду та залишити наявне становище речей, тобто і надалі розбудовувати асфальтобетонні дороги. Звісно, цей варіант повністю нівелює всі цілі Програми, проте зберігає державні кошти.

Другий варіант - залучення коштів інвесторів та міжнародних фінансових організацій. Це дозволить поступово побудувати дороги на важливих ділянках, водночас зекономивши державні кошти. Недоліки цього варіанту продиктовані складним становищем глобальної економіки внаслідок коронакризи. Крім того, процес фінансування може затягнутися,  а також створити додаткові навантаження на місцеві бюджети через сплату відсотків за фінансування.

І нарешті, третій варіант, - найоптимальніший. Він передбачає фінансування чітко визначених завдань та заходів з будівництва доріг з цементобетонним покриттям за допомогою видатків державного бюджету із можливістю залучення коштів місцевого бюджету та інших джерел фінансування.

В «Укравтодорі» зазначають, що перевагою такого варіанту є формування стабільного джерела фінансування, а також можливість системного будівництва автомобільних доріг з цементобетонним покриттям за маршрутним принципом. В результаті це забезпечить розвиток вітчизняного виробництва будівельних матеріалів, створення додаткових робочих місць.

Між тим, в профільній асоціації вважають, що третій варіант має передбачати конкурентний вибір виду дорожнього одягу виходячи із прогнозованої вартості витрат «життєвого циклу», температурного режиму, та реальних навантажень в процесі експлуатації. Тобто, на думку цементників, потрібно створити певну конкуренцію між жорстким та нежорстким типом покриттів і у такий спосіб забезпечити ефективне розподілення коштів бюджетів.

Орієнтовний обсяг фінансування, необхідний для виконання Програми, становить 109,726 млрд гривень. Активну стадію впровадження планується розпочати з самого початку наступного року. Якщо уряд ухвалить проєкт, в Україні вже за 5 років майже у 5 разів виросте кількість сучасних, міцних доріг, що відкриють ширші можливості для всієї економіки країни.

COVID-19: метро и наземный транспорт в Киеве могут вновь остановить. Кличко предупредил жителей столицы 

Цікаво про ремонти: раніше ми писали як надати нового життя раритетним стільцям

Источник: propertytimes
 
 
Интересные новости:
03.09.2020
1139
Респонденти сфери будівництва в серпні погіршили свої очікування...
03.09.2020
4658
Законопроєкт допоможе унеможливити потрапляння фальсифікату та небезпечної продукції на вітчизняний ...
19.04.2024
2307
В США було схвалено запит на отримання дозволу на збільшення висоти хмарочоса, який має намір стати ...
19.04.2024
2298
В основі програми – популяризація професії реставратора, відкриття у вишах по всій країні відп...