Банк | Покупка | Продажа | НБУ |
USD | 39.800 | 40.300 | 39.227 |
EUR | 40.000 | 41.000 | 42.442 |
USD | 39.180 | 39.515 | 39.227 |
EUR | 42.320 | 42.839 | 42.442 |
Нещодавно в одній із бесід з гравцями на ринку первинної нерухомості ми довго міркували про те, що привніс карантин у житло вже тут і зараз. Я поки не поспішаю робити однозначні висновки, але вже бачу тенденції, які стануть епохальними для житлового будівництва, повідомляє експерт ринку нерухомості Вікторія.
Не можна жити виключно з продажу
Падіння купівельного попиту досягло свого дна навесні, й уже до травня він пішов у ріст. Попри зниження попиту загалом по ринку на 70% проти докризових показників деякі забудовники вже до липня змогли відвоювати 55-60%. Про це свідчать дані за їхніми угодами.
Секрет простий: продовжували будувати, демонстрували високу динаміку, правильно позиціювати продукт, який має попит.
Не можна з будь-чого зробити цукерочку, а навіть найпрекраснішу цукерку, яку упаковано в непрезентабельний целофан, навряд чи вдасться продати.
Тут важливо все: архітектурний проєкт, ергономіка громадського і приватного простору, планування місць загального користування, квартирографія зі зміненими побажаннями (хто відмовлявся від балконів на користь лише панорамних вікон, дуже сильно програв), вимоги щодо інфраструктури, які містять в собі побажання щодо ЗСЖ і охорони здоров'я.
COVID-19: сьогодні вступає в силу поділ на 4 карантинні зони. Де і які діють обмеження (МАПА)
Підлаштуватися під попутний вітер платоспроможного попиту ось так одразу — завдання практично нездійсненне, якщо доводиться переробляти 50% і більше проєкту. Звідси простий висновок: потрібно бути трендсетерами в галузі, задавати тон і прислухатися до цільової аудиторії.
Гроші забудовника у проєкті повинні бути на рівні 60-70% і не менше, тоді навіть у період мертвого ринку буде світло в кінці тунелю.
Продукт повинен бути наповнений смислами, які є зрозумілими й потрібними майбутнім мешканцям
Можна хоч тричі створити патіо-зону, коворкінг і лаунж під вечірки, але якщо ваша цільова аудиторія — матусі з дітьми (вибрали, скажімо, через розташування, близькість парку та візуальну складову), то буде дуже складно розповідати у майбутньому про цінності будь-якого свого проєкту.
Очевидно, що завжди буде попит на грамотно оформлені громадські простори, місця загального користування, квартирографію.
Зниження обсягів будівництва в Україні у червні 2020 року склало 1,7%
Матиме попит уся інфраструктура розумного будинку завдяки обліку споживання ресурсів, можливості замовлення сервісів, послуг, доставки тощо.
Зростає попит і на готові квартири від забудовника, також підвищуються й вимоги до якості.
Формат «заїжджай і живи» вже не сприймається як просто дешева альтернатива голим стінам. Люди шукають затишку, набору техніки, готових рішень щодо кухонного гарнітура, а забудовники готові запропонувати їм такий продукт.
Цим шляхом підуть провідні забудовники, які володіють значними ресурсами й здатні контролювати якість роботи підрядників.
Нужно поднять тарифы на электроэнергию для населения на 100%, чтобы компенсировать "зеленый" тариф
Читайте также: ранее мы писали о новых возможностях смеси для ровного пола