РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.545 EUR: 42.056
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.545
EUR 40.000 41.000 42.056
USD 39.400 39.830 39.545
EUR 42.050 42.720 42.056
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Для чого бізнесу "піаритися" - чек-лист питань для керівника

Про те, як правильно вибудовувати комунікації, зокрема, з медіа, і навіщо це потрібно бізнесу, розповів виконавчий директор комунікаційної групи XPR Валентин Войтков

2009 02.10.2019 в 07:54


Ми живемо у світі селфі. Мільярди людей і сотні тисяч брендів щомиті виробляють гігабайти інформації, аби привернути увагу. Інформаційний потік прискорюється. Забийте в Google фразу «що відбувається в інтернеті за 1 хвилину» – і виявите, що за 60 секунд в Instagram з'являється 46 000 постів, у YouTube завантажується понад 620 годин відео, а на e-mail падає 188 млн повідомлень.

Як гадаєте, кого зацікавить прес-реліз із розповіддю про «унікальний продукт»? Правильно, нікого. Але багато організацій досі наступають на одні й ті самі граблі, витрачають час і гроші на PR, що не дає результату.

А що ж працює? Перед тим як «піаритися» (що поробиш, люблять у нас це слово), дайте відповідь самому собі на п'ять запитань.

1. Для кого і навіщо ви працюєте?

Перший порив – відповісти «заради грошей». Звичайно, гроші важливі. Бізнес працює заради прибутку. Але гроші – не найсильніша мотивація. Щоб бути успішним, потрібно щось нематеріальне, ідея, бажання вирішити конкретну проблему конкретних людей.

Добре це правило сформулював Саймон Сінек: «Абсолютно всі компанії або бізнес-лідери знають, ЩО вони роблять, деякі знають, ЯК, але дуже мало хто знає, ЧОМУ. І під цим я маю на увазі не отримання прибутку. У що ви вірите? Яка ваша мета? Для чого ваша компанія існує? Навіщо ви прокидаєтеся вранці? І чому це повинно когось хвилювати?».

Гуру менеджменту Іцхак Адізес вважає, що «ви повинні любити свій бізнес, любити клієнтів і постачальників, і це до вас повернеться». І він глибоко прав.

Коли ви любите свою справу і своїх клієнтів, ви знайдете правильні слова і створите сильне повідомлення.

2. Чи можете ви взяти участь у вирішенні суспільно значущих проблем?

Соціальна відповідальність – must have для будь-якої успішної організації.

Google, Amazon, Microsoft та інші цифрові гіганти переходять на поновлювані джерела енергії. Lego виробляє конструктори з екологічно чистих матеріалів. Coca-Cola інвестує гроші в розробку упаковки, яка замінить пластикові пляшки.

Люди в усьому світі хочуть бачити, як бізнес допомагає вирішувати проблеми глобального потепління, освіти, насильства, нерівності.

Згідно з дослідженням 2019 Edelman Trust Barometer, 64% споживачів куплять або не куплять товар залежно від позиції компанії щодо соціальних або політичних питань. Понад половина опитаних респондентів розраховують на бізнес більше, ніж на національні уряди.

«Моя хата скраю» у наш час – слабка позиція. А сильна позиція – якщо ви прагнете щось зробити для суспільства, в якому працюєте.

3. Ви і ваша команда говорите однією мовою?

Багато хто недооцінює силу своєї команди, розглядає внутрішню аудиторію як щось другорядне. Даремно. Ви сильно виграєте, якщо ваша команда: а) розуміє і поділяє ваші цілі; б) кожен її учасник є амбасадором бренду.

Згідно з дослідженням Edelman Trust Barometer, наймані працівники набагато краще спілкуються від імені компанії, якщо довіряють своєму роботодавцю.

Уявіть, 100 чи 200 співробітників захищають вашу компанію у Facebook під час інформаційної атаки. І інша ситуація: співробітники мовчать, коли вас атакують.

Як кажуть в Одесі, це дві великі різниці.

4. Чи готові ви бути адаптивним?

Наприклад, використовувати Big Data для поліпшення сервісу і комунікації? Або впроваджувати технології штучного інтелекту? Експериментувати, запускати нові продукти і послуги?

Ендрю Макафі і Ерік Бріньолфсон вважають, що ми є свідками потрійної революції: машин (наприклад, штучного інтелекту), платформ (Facebook, Google, Uber) і натовпу (всіх, хто підключений до цифрового світу через гаджети).

Зростання технологій розширює наші можливості. Інша справа, як ми їх використовуємо, серед іншого й у PR.

За допомогою великих даних ви можете знайти свою аудиторію, зрозуміти, що її хвилює, у режимі онлайн відстежити зворотний зв'язок і створити новий корисний контент. Світ стрімко рухається до персоналізованої комунікації, і нові технології дають можливість ефективно використовувати свої ресурси, а не стріляти з гармати по горобцях.

5. Яка мета вашої комунікації? Щоб що?

«Щоб що» – це сакральне питання. Чим ясніше ви уявлятимете, чого хочете (нові ліди, згадки в медіа, зростання аудиторії в соцмережах і на сайті, зміна поведінки клієнтів або партнерів), тим коротшим буде шлях до мети.

Будь-який інший підхід з'їсть ваші час і гроші. Тому тримайте під рукою цей чек-лист з п'яти питань.

Економте свої ресурси, вони вам знадобляться.


Автор: Валентин Войтков, виконавчий директор комунікаційної групи 




Читайте також у розділі "БЛОГИ":

Источник: mind
 
 
Интересные новости:
27.09.2019
1635
Президент Всеукраїнської спілки виробників будівельних матеріалів Іван Салій звернувся до прем'єр-мі...
26.09.2019
2165
Робота поза офісом, у віддаленому доступі – тренд, що набирає все більшої популярності в Украї...
26.09.2019
2215
До кінця 2019 року Президент України Володимир Зеленський дав доручення виконати «кадрове пере...
21.03.2024
6544
Ольга Ворона, директор ТОВ «Пенетрон Україна» розповіла, як в умовах війни змінилас...
19.02.2024
3085
Дізнайтесь більше про новітнє рішення від "БІГ-СІТІ ЮА" у сфері водовідведення, його переваги та осо...
19.01.2024
22625
Анна Гонтаренко, ТВО виконавчого директора Асоціації Український Центр Сталевого Будівництва поділил...