РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.545 EUR: 42.056
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.545
EUR 40.000 41.000 42.056
USD 39.400 39.830 39.545
EUR 42.050 42.720 42.056
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Чи стануть українські міста зручними для велосипедистів

Вже майже рік діють державні будівельні норми, які мають забезпечити зручне і швидке пересування велотранспортом українськими містами

2394 10.08.2000 в 00:00



Дорогу велосипедам

Від вересня минулого року в Україні діють державні будівельні норми (ДБН В.2.3-5:2018 “Вулиці і дороги населених пунктів”), які запровадили обов’язкове влаштування велосипедних смуг і доріжок при проектуванні нових, реконструкції або капремонту існуючих вулиць і доріг в населених пунктах. І місцева влада вже має ініціювати та вживати низку необхідних заходів для створення сучасної велосипедної інфраструктури в містах.

На цьому наголосив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе:

“У багатьох країнах Європи і світу велосипедний рух є невід’ємною частиною транспортної і громадської інфраструктури. За кордоном для велосипедистів все продумано і зроблено, як кажуть, не “для галочки”. Є окремі велодоріжки чи велосмуги, зручні перехоплюючі, а також звичайні стоянки ледь не у кожному кварталі і біля кожної установи. Цей транспорт дійсно користується попитом. І для здоров’я корисно, і не потрібно витрачати зайві кошти на проїзний або авто. В Україні все це вже теж може працювати. Новими нормами, які діють вже з 1 вересня 2018 року ми запровадили обов’язкове проектування велодоріжок і велосмуг при проектуванні доріг в населених пунктах. І зараз в деяких регіонах це починають робити, є такі вулиці. Але поки що все це точкові зміни. Для того, щоб в нас дійсно побільшало велосипедистів і велосипедний рух запрацював, місцевій владі треба комплексно підходити до цього питання та створювати належну велоінфраструктуру вже зараз”, - написав він.

Відповідно до нового ДБН, велосипедні доріжки і смуги мають влаштовуватися на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного і регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах, що забезпечують під’їзд велосипедистів до житлових, громадських будинків, промислових підприємств, об’єктів масового відвідування, відкритих автостоянок і гаражів. При цьому, велосмуги повинні проектуватися лише для одностороннього руху, а велодоріжки мають бути переважно односторонніми з обох боків вулиці. Необхідність проектування велосмуги або велодоріжки визначається категорією вулиці або дороги.


В Україні вже майже рік діють будівельні норми, що зобов'язують міста облаштовувати велосипедні доріжки і смуги, а також дозволили проектувати звучні перехоплюючі велостоянки біля станцій метрополітену, вокзалів та транспортних вузлів


У новому ДБН також визначено, якою має бути мінімальна ширина велодоріжки або велосмуги у різних випадках. Наприклад, при новому будівництві велосипедна смуга має складати не менше 1,85 м, при реконструкції - не менше 1,5 м. Велосипедна доріжка з одностороннім рухом: при новому будівництві - мінімум 1,85 м, при реконструкції - мінімум 1,5 м. Велосипедна доріжка з двостороннім рухом з обох боків вулиці - не менше 2,5 м при новому будівництві, не менше 2 м - при реконструкції. Така ж сама велодоріжка, але з двостороннім рухом з одного боку вулиці має проектуватися шириною не менше 3 м при новому будівництві і не менше 2,5 м при реконструкції дороги або вулиці. Параметри спільної велосипедно-пішохідної доріжки визначаються так: мінімум 3 м при новому будівництві та мінімум 2,5 м при реконструкції.


Парцхаладзе зазначив, що з 1 вересня минулого року також вступила в дію будівельна норма, яка ввела можливість проектувати зручні перехоплюючі велостоянки в містах України біля станцій метрополітену, у межах територій автовокзалів та транспортно-пересадочних вузлів (ТПВ). Відповідно до неї, кількість місць на перехоплюючих велостоянках біля метро визначається розрахунком: 0,1% від користувачів станції, але не менше ніж 10 паркомісць, у межах автовокзалів - 1% від користувачів вокзалу + 2% від отриманого числа, у межах ТПВ - 1% його добового пасажиропотоку. Відстань від перехоплюючої велостоянки до входу на станцію або автовокзалу не повинна перевищувати 30 м.

“У Європі, наприклад, на таких парковках залишають велосипед перед тим, як пересісти на метро, автобус чи трамвай. Можна взагалі брати їх напрокат і залишати на іншій станції. Це справді круто”, - додав Парцхаладзе.

Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів, вулиць і доріг відповідно до їх призначення.

Якщо ви хочете дізнатися та проконтролювати всі зміни в Державних будівельних нормах – читайте розділ «ДБНи», тут зібрані ВСІ нововеддення норм та коментарі експертів.

Источник:
Чи підтримуєте ви розвиток велоінфраструктури у містах України?
ЗА! 0 ПРОТИВ! 0
ПОЧЕМУ ВЫ ТАК ДУМАЕТЕ?
ДОБАВИТЬ КОММЕНТАРИЙ



Запрещается использование нецензурной лексики, оскорблений, гиперссылок на сторонние ресурсы
Отправить
 
 
Интересные новости:
05.08.2019
3037
В Україні запроваджено використання сучасних систем пожежогасіння тонкорозпиленою водою...
02.08.2019
2761
1 листопада вступають в дію будівельні норми щодо збільшення в 2 рази кількості жіночих вбиралень у ...
02.08.2019
3236
З 1 серпня проектувати торгівельні зали можна будь-якої висоти без обмежень – зміни до ДБН...
24.08.2023
2063
Проектом наказу пропонується затвердити зміни, якими визначити особливості розроблення розділу або ч...
24.08.2023
1811
Встановлюються чіткі вимоги до проєктування та будівництва нових тунелів на дорогах та залізничних ш...
15.08.2023
3007
Документ встановлює чіткі вимоги до проєктування та будівництва нових захисних споруд, а також рекон...