РУС УКР РУС ENG
НБУ: USD: 39.586 EUR: 42.262
Банк Покупка Продажа НБУ
USD 39.800 40.300 39.586
EUR 40.000 41.000 42.262
USD 39.420 39.830 39.586
EUR 42.150 42.750 42.262
Ми допрацьовуємо BuildPortal. Зовсім скоро він стане ще кращим!

Хто стане інвестором для «Укрзалізниці»

Ринок залізничних перевезень потребує інвестицій. Переконані експерти. Звідки чекати фінансових вливань читайте далі.
3444 10.05.2019 в 08:51



Що важливо для інвестора?

Останнім часом на ринку залізничних перевезень відбувається чимало цікавих подій. У ситуації збільшення витрат на цей тип перевезень, а також наявного дефіциту вагонів, дедалі більше приватних українських компаній інвестують у власний вагонний парк. Поряд з постійним зменшенням кількості вагонів під управлінням АТ «Укрзалізниця» через їхню критичну зношеність, це призвело до збільшення частки приватного вагонного парку в загальній структурі. Віце-президент компанії Capital Times Євген Кудрицький розповів, чи варто чекати іноземних інвестицій на ринку залізничних перевезень України і на які аспекти передусім звертають увагу потенційні інвестори.

Приватні вагони на УЗ

За деякими типами вагонів частка приватного рухомого складу вже перевищує цифри АТ «Укрзалізниця». Зокрема, щодо вагонів-зерновозів і цистерн. А динаміка приросту парку напіввагонів передрікає подібну ситуацію вже до кінця 2019 року.

Якщо говорити про такий показник, як «робочий парк», то «приватники» вже давно перевищили обсяги національного оператора. Наочним прикладом стала ситуація з вагонами-зерновозами – лише за останній рік, станом на березень 2019-го, приватний бізнес наростив власний рухомий склад майже на 5000 вагонів, а в цей же час АТ «Укрзалізниця» скоротила їхню кількість більш ніж на 1000 вагонів.

Однією з причин такого зростання є активні інвестиції у вагони-зерновози великих вітчизняних агрохолдингів. Насамперед ці кроки спрямовані на розвиток власної транспортної безпеки і зменшення залежності від третіх сторін.

Подібними інвестиціями, наприклад, нещодавно відзначилася компанія «Астарта» – як і багато інших гравців, вона інвестувала в купівлю 130 нових вагонів-зерновозів. А ось компанія «Кернел» пішла іншим шляхом – у лютому 2019 року оголосила про гучне «M енд A», внаслідок чого було придбано компанію «РТК-Україна», що володіє майже 3000 вагонами-зерновозами на момент угоди.

Як поводяться на ринку «сервісні» компанії?

Трансформації також відбуваються і в компаніях, які спеціалізуються безпосередньо на наданні послуг залізничних перевезень та транспортному обслуговуванні. У 2018 році було оголошено про ще одне значне поглинання – інвестиційна група ICU стала власником компанії «Трансгарант-Україна», яка управляла 3000 одиниць рухомого складу.
Великі плани з розвитку цього напряму має і Група ТАС Сергія Тігіпка. Компанія збирається збільшити свій вагонний парк до 10 000 вагонів із нинішніх 1200 протягом 5–7 років, а одним із варіантів реалізації їхньої стратегії може бути залучення іноземного партнера.

Чи прийдуть нові інвестиції?

Незважаючи на багато труднощів і проблеми в галузі, ринок залізничних перевезень України залишається досить привабливим для нових інвестицій. На прикладі агросектора, аналітичні агентства і міжнародні інститути сходяться на думці, що нам варто очікувати стабільного зростання виробництва й експорту зернових на найближчі роки. Так, МВФ прогнозує за результатами сезону 2018/19 рекордні 69,8 і 44,5 млн тон відповідно (61,9 і 41,9 млн тон в сезоні 2017/18).

Через лібералізацію внутрішнього ринку, а також досить високу прибутковість цього бізнесу, дуже ймовірним є прихід іноземних гравців на ринок залізничних перевезень України, що володіють дешевим фінансовим ресурсом і можливостями для довгострокового розвитку. Нам відомі кілька іноземних «стратегів», які активно вивчають це питання.

Наживка для інвестора

З великою ймовірністю, подібні компанії шукатимуть місцевого партнера з розумінням особливостей ринку України. У виграшній позиції будуть ті, хто готовий до подібної співпраці і високих стандартів партнера. Наявність позитивної бізнес-репутації, контракти з клієнтами, які забезпечать вантажопотік, зрозуміла юридична структура компанії і готовність до повноцінного due diligence з боку майбутнього партнера стануть великими перевагами для місцевих гравців. Той, хто зможе залучити такого інвестора, буде у виграшній ситуації і отримає можливість розвиватися швидше за інших.

Джерела фінансування

Для тих компаній, які хотіли б розвиватися самостійно, існує кілька додаткових варіантів фінансування власної програми розвитку. Поряд із послугами лізингових компаній, в Україні діє чимало міжнародних фінансових інститутів, які є доступним варіантом дешевого фінансування для наших компаній. Європейський банк реконструкції та розвитку, Європейський інвестиційний банк та інші організації готові розглядати виділення коштів на покупку нового рухомого складу.


СПЕЦТЕМА: Проблемы "УЗ"


Джерело: mind.ua

 
 
Интересные новости:
08.05.2019
2758
Сергей Варланов возглавил Государственную налоговую службу Украины. Соответствующее решение было при...
08.05.2019
2996
АМКУ оштрафував дві компанії «Укрбуда» на 150 млн грн. Наслідки – банкрутство та з...
08.05.2019
5058
Открытие паркинга в аэропорту отметят музыкальным фестивалем с автошоу...
25.04.2024
4419
В університеті штату Мен було представлено найбільший у світі 3D-принтер, який у...
25.04.2024
3521
Сьогодні екстремальна спека охоплює кілька регіонів світу, зокрема Європу, США та Азію....
25.04.2024
3355
Реєстр працює в тестовому режимі - вже понад 100 тис. об‘єктів внесені до системи, але вони по...