В Україні пішохідні переходи облаштовуватимуть по-новому

Безпека пішоходів на перехрестях може бути підвищена завдяки навскісним наземним переходам
874 12.04.2019 в 07:47




Безпечні "зебри"

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України продовжує оновлення державних будівельних норм щодо проектування доріг. Зокрема, наразі вивчається зарубіжний досвід у облаштуванні безпечних пішохідних переходів на перехрестях. А саме, «косої зебри», яка розміщується не під прямим кутом до тротуару, як зазвичай, а навскіс.

«У Європі більшість пішохідних переходів - наземні, а не підземні як у нас. І незважаючи на це, аварій на європейських дорогах трапляється в рази менше. Все завдяки розумному проектуванню вулиць і доріг. Наприклад, влаштуванню на перехрестях наземних пішохідних переходів із “косою зеброю”. Тобто, не під прямим кутом до тротуару, як це звичайно роблять, а трохи навскіс. Здавалося б дрібниця, але завдяки їй для зустрічних машин підвищується видимість людей на переході, а отже, ризик наїзду чи іншої аварії набагато менша. Крім цього, це підвищує увагу і самого пішохода, змушує його дивитися в бік автомобіля, що рухається. Тому ми зараз детально вивчаємо впровадження цієї практики у нас, щоб підвищити безпеку пішоходів», - написав заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе на своїй сторінці у Facebook.

Він зауважив, що сьогодні в Україні більшість ДТП за участю пішоходів відбувається саме на перехрестях. «За статистикою МВС у 2018 році на українських дорогах загинуло близько 3 тисяч людей, а ще 30 тисяч були травмовані. Серед найрозповсюджених причин аварій – порушення правил проїзду перехресть, недотримання безпечної дистанції, порушення правил маневрування, перевищення дозволеної швидкості та водіння напідпитку. Тому створювати безпечні умови для перетину перехресть для пішоходів дуже важливо: проектувати продумані переходи, влаштовувати захисні стовпчики на краю тротуарів. Якщо тільки завдяки цьому нам вдасться зменшити кількість аварій, то уявіть скільки життів це може врятувати», - підкреслив він.

Практика навскісних пішохідних переходів сьогодні зустрічається у Бельгії, Німеччині, Франції, Нідерландах та інших країнах. За підрахунками експертів, тільки завдяки їх використанню ризик аварій на дорогах зменшується до 10%.

Проект змін до ДБН наразі розробляється ДП «ДерждорНДІ».

Парцхаладзе також нагадав, що у чинних нормах (ДБН «Вулиці і дороги населених пунктів») вже введена низка важливих змін для підвищення безпеки на дорогах в населених пунктах, зокрема:

- обов’язкове влаштування острівців безпеки на нерегульованих переходах з 4-ма і більше смугами руху;

- можливість звуження ширини смуги на дорогах до 3-3,5 м в залежності від призначення доріг;

- обов’язкове влаштування металевих стовпчиків на зупинках громадського транспорту тощо.

Интересные новости:
11.04.2019
868
10% українців з порушеннями слуху тепер повинні мати обов'язковий зручний доступ до всіх громадських...
10.04.2019
1473
В Україні пропонують підвищити надійність проектування висотних будівель...
09.04.2019
742
Тепер нові та реконструйовані спортивні заклади повинні обов’язково мати безбар’єрний до...
22.08.2019
510
Мінрегіон оновлює державні будівельні норми щодо медичних закладів і запрошує обговорити питання, чи...
23.08.2019
3840
З 1 грудня вступають в силу нові ДБН щодо житлових будинків з цілою низкою принципових змін, що стос...
21.08.2019
469
В Україні оновлено державні будівельні норми щодо проектування готелів. Зокрема, у нових змінах знач...