Іван Салій: "Німецькі стандарти для України і українців". ч.3

10-15 грудня 2018 року в рамках програми GIZ до Гамбургу відправилась представницька група фахівців підприємств неметалевих будівельних матеріалів та кількох міністерств України
735 31.01.2019 в 08:01


БЛОГ ІВАНА САЛІЯ

Президент Всеукраїнської спілки виробників будівельних матеріалів








Іван Салій про німецький досвід

Продовження. Перші дві частини читайте тут і тут.


ЗАВОДИ

Деревопереробка

EGGER Holzwerkstoffe Wismar GmbH & Co – провідний виробник дерев’яних будівельних матеріалів.

Група EGGER – має 18 підприємств у світі і в 90 країн експортує продукцію. Нове (з 1999 року) підприємство біля моря, за 150 км від Гамбурга, 90 га територія. Виготовляє МДФ, ДСП, OSB, клеї та смоли, 70 декорів підлоги. 1000 працюючих, з них 42 працівники навчають за 7 професіями.

10 млн куб.м сировини – деревина 90% – з Німеччини, 10% – з Балтійських країн.

Сповідують технологію сталого розвитку:

Інвестиції в зростання, розвиток.
Інвестиції на удосконалення наявного виробництва.
Інвестиції у виробництво «зеленої» енергії для власних потреб та на продаж.
Реалізують програму зменшення викидів CO2 2013-2020 на 25% → вписуються з випередженням.

Мають ТЕЦ, спалюють відходи деревини, сміття та пластик, і навіть старі меблі, які збирають і здають на спалення громади. Тобто налагоджено зрозумілу систему утилізації відходів із вмістом деревини на рівні селища, міста, громади.

Цемент

Holcim Deutschland GmbH – найбільший екологічно орієнтований виробник цементу в Європі.

Holcim Deutschland GmbH (46 км від Гамбурга) – входить до складу велетенської групи «Lafarge». 150 років, сімейний бізнес в 5-му поколінні.

Потужний кар’єр крейди… Тому мокрий спосіб виробництва цементу.

1,46 млн тонн цементу – найбільший виробник в Німеччині. (Довідково: виробництво цементу в Німеччині – 34 млн. тонн на рік, 46 заводів, а в Україні 10,0 млн тонн на рік, 12 заводів).

Виробляється на рік по 300 кг цементу на 1 мешканця Німеччини, в Китаї – по 1 тонні на мешканця.

Виробництво, технології традиційні, але тут добре обчислюють:

На кожну 1 т СО2 потрібен сертифікат за 20 євро.

Тому вугілля для випалу становить лише 20%.

80% – альтернативне паливо: пластик, оливи, шини, руберойд і т.д. – на ці викиди не потрібний сертифікат.

Власна ТЕЦ та вітроелектростанція і десятки власних вітряків.

Голова правління ПАТ «Івано-Франківськцемент» Микола Федорович Круць біля офісу утримує зелений газон, щоби свідчити – викидів пилу-цементу немає. Тут по всій території, будь-який клапоть – зелений газон і виняткова чистота – парадокс.

Технологія звична, що в Івано-Франківську, що в Білорусі, що в Гамбурзі – ліфт, на висоті ≈70 метрів оглядовий майданчик і система підготовки шихти в кільцеву, горизонтальну піч, в якій температура до 2000˚С.

Ані диму, ані пилу.

Зате лабораторія заводська – фантастика: проби сировини та продукції автоматично відбираються і по пневмопошті надходять до лабораторії. Тут лабораторія без лаборантів.

Робот відбирає пробу, подає на прес, де формується «таблетка-проба» і далі подає її на транспортер до нового робота на аналізи, які фіксуються в комп’ютері.

P.S: ГАМБУРГ – давній морський порт на річці Ельбі за 100 км від моря.1,8 млн. населення, 12 млн. відвідувачів. 2500 мостів. Вражають тунелі для автотранспорту, пішоходів та велосипедистів: старий тунель під Ельбою довжиною 426 метрів збудований ще в 1911 році, сто років тому. Сучасний тунель (збудовано в 1975 році) довжиною в 3325 метрів в чотири труби.

Ельбська філармонія – не лише символ Гамбурга, а й світова перлина архітектурного мистецтва, будівництво тривало 10 років та коштувало 789 млн. євро.

Будується, наявні будови монументальні, на 80% – цегла червона, місцева, архітектура різноманітна.

Ні обвалених фасадів, ні ям, і навіть латок на дорогах і тротуарах.

Вдень люди не снують вулицями і транспортних заторів не траплялось в місті. Але напередодні Різдва на площі біля мерії ярмарок: туристи… тиснява… продають сувеніри, глінтвейн, сосиски… музика, розваги.

Словом, все як у людей. Вдень не траплялись і транспортні затори.

Київ же ввесь світовий день в заторах, всі хтозна куди їдуть, порушують правила.

В Гамбурзі водій автобуса наголошує пасажирам, що необхідно пристебнути паски безпеки, бо перевіряють, штраф – 80 євро сплачує пасажир. І тут ми на півгодини-годину ставали німцями – усі із закріпленими пасками.

Нам, українцям, «паски» потрібні і в транспорті… і в енергоефективності.

Джерело: Всеукраїнська спілка виробників будматеріалів

Интересные новости:
21.01.2019
823
10-15 грудня 2018 року в рамках програми GIZ до Гамбургу відправилась представницька група фахівців ...
17.01.2019
804
10-15 грудня 2018 року в рамках програми GIZ до Гамбургу відправилась представницька група фахівців ...
26.12.2018
4567
Життя творять оптимісти. Будівельник – професійний оптиміст! Домагаймося зростання будівництва...
08.08.2019
2842
Іван Салій, Президент Всеукраїнської спілки виробників будівельних матеріалів, розповів, які кр...
31.07.2019
755
25 липня 2019 року відбулася друга робоча зустріч головних інженерів, енергетиків, фахівців, які виз...
29.07.2019
986
Всеукраїнська спілка виробників будматеріалів ініціалізує заходи щодо сприяння виходу українських ви...